in

JEDINSTVENI POHOD PO ISTRI: Kaštelirac Dorijano Kocijančić prohodao PUT OKO RAJA za 7 dana

Ukupno 286 kilometara i 58 sati aktivnog hodanja prevalio je iskusni planinar Dorijano Kocijančić iz Kaštelira u sedam dana, na svom kružnom pohodu po Istri koji je nazvao „Put oko raja za 7 dana“

-Bavim se već dugo planinarenjem i svoje slobodno vrijeme uvijek provodim u prirodi i hodam. Ovaj sam pohod koji dosad još nitko nije ostvario posvetio svojoj noni Nići i beskrajnoj ljubavi koju mi je pružila u djetinjstvu. Nona je u mladosti puno hodala jer se tada zbog ekonomske situacije drugačije nije ni moglo. Posjećivala je tako rodbinu, hodala je do Motovuna, Marije na Krasu, Buja i do Pirana po sol. Ako je mogla ona, onda sam rekao sam sebi da mogu i ja, rekao nam je Dorijano nakon povratka.

-Želio sam napraviti ovaj pothvat, bio je to za mene izazov osobni, fizički i emotivni koji sam planirao nekoliko godina, rekao nam je.

Još se nitko prije njega nije pješice uputio u sedmodnevni pohod Poluotokom u kojem je spojio najvišu i najnižu, te najsjeverniju, najjužniju, najistočniju i najzapadniju točku Istre.

Krenuo je iz Savudrije 2. svibnja u 4.30 sati i u Savudriju se vratio nakon sedam dana hodanja, odnosno 8. svibnja.

Prvog dana, priča nam, put od 45 kilometara i 9 sati hoda vodio ga je od Savudrije prema Oprtlju i Zrenju, a završio je u Buzetu, gdje je prespavao.

Drugog dana prevalio je 40 kilometara u 9 sati. Iz Buzeta je nastavio do Roča, Lupoglava i Bresta pod Učkom do vrha Učke Vojaka na 1.400 metara nadmorske visine, pa do Male Učke. Ovaj je uspon bio najzahtjevniji.

Potom je od Male Učke krenuo za Labin preko Kožljaka i Plomin Luke. Prevalio je 35 kilometara u 6 sati, a zatim četvrti dan nastavio preko Skitače i Crne Punte, Koromačna, Tunarice, Raklja i Šišana do Medulina. Prošao je taj dan najistočniji dio raja i završio na jugu. Bilo je to čak 54 kilometara u 11 sati hoda.

Petog je dana od Medulina krenuo prema najjužnijoj točki istarskog raja, do Rta Kamenjak, odakle je nastavio prema Istarskom ipsilonu. Veli da je preskočio ogradu i s gornje strane paralelno s autocestom stigao do odmorišta Bale, sve to u dužini od 35 kilometara u sedam sati hoda.

Dan kasnije hodao je od odmorišta Bale osam sati i 41 kilometar do Višnjana i Kaštelira. Zatim je na kraju svog kružnog pohoda od svog sela nastavio k dolini rijeke Mirne, Nove Vasi, Brtonigle i Umaga do Savudrije. Zadnjeg je dana prevalio 37 kilometara u sedam sati hoda.

-Naša je Istra prekrasna. Nismo ni svjesni u kakvom raju živimo, pa sam stoga put tako i nazvao. Putem sam sreo brojne životinje – divlje svinje, srne, kune, konje i jednog poskoka. Nažalost, i čovjek je u prirodi ostavio svoj trag – smeće, boce, traktorske gume, priča Dorijano, iskusni član porečke podružnice Planinarskog društva „Planik“.

Svake godine sudjeluje na petodnevnom planinarenju od Zavižana do Paklenice „Highlander Velebit“, dugom 104 kilometara. Veli da mu je važna avantura bila i pohod od Antenala kod Novigrada do vrha Risnjak, za što mu je trebalo dva i pol dana.

Za „Put oko raja u 7 dana“ u ruksaku je sa sobom nosio odjeću, karte, hranu za doručak i ručak. Večerao je kod dobrih ljudi koji su ga ugostili na spavanju. -U Buzetu sam spavao kod Marice Ritoša, koja mi je napravila i večeru. U Maloj Učki sam za večeru dobio kupus i kobasice, a u Labinu ćevapčiće. Domaćin u Labinu bio mi je predsjednik Planinarskog društva „Skitaci“ Vedran Kos. Uputio me u labinski planinarski put i osigurao prijevoz čamcem od Tunarice do Raklja. Pomogao mi je na pohodu i sin Sandi koji mi je u Rakalj donio novu opremu. Uz njih dvojicu, moju logističku ekipu činili su predsjednik „Planika“ Nenad Vareški i bivši predsjednik Planinarskog društva „Istra“ Pula Nenad Rojnić, zaključio je Dorijano Kocijančić

Dobre vijesti iz Istre: I 11. svibnja nema novooboljelih od koronavirusa

NOVIGRAD: Gradska uprava otvorila vrata uz posebna pravila ponašanja