in

U Žminjskoj kuli otvorena Izložba “Anton Tone Božac: prikazi Istre između rukotvorstva i umjetnosti”

Jučer je u Žminjskoj kuli povodom Dana Općine Žminj otvorena izložba  Etnografskog muzeja Istre: Anton Tone Božac (1933.-2014.): prikazi Istre između rukotvorstva i umjetnosti.

Prisutnima se obratio načelnik Željko Plavčić koji je pozdravio uspješnu višegodišnju suradnju Muzeja, Općine i Turističke zajednice.

Ravnateljica Muzeja Lidija Nikočević istaknula je važnost približavanja kulturne baštine široj zajednici i to kroz primjere dobre prakse kao što je ova izložba.  Direktorica Turističke zajednice Lenka Šajina istaknula je dobru suradnju s muzejom na temu programa koji tematiziraju tradicijsku kulturu. Stoga je i potaknuta inicijativa gostovanja ove izložbe u Žminju, obzirom da je Antun Božac rođen i živio u Feštinima nedaleko Žminja.

Mirjana Margetić, koja je uz Marija Buletića autorica izložbe, rekla je kako je izložba otvorena prošle godine u Etnografskom muzej Istre povodom pete godišnjice od kad nas je Antun Božac napustio. Muzej u fundusu čuva znatan broj njegovih radova, a jedan dio predmeta posuđen je od njegove supruge. Kroz svoje radove Antun Božac prenosi sliku vremena kakvog se on sjećao, o kojem su mu pričali, ali i kojeg je proživio. Tako se na izložbi mogu vidjeti primjerice pilari drva, žena koje pere robu, volovi upregnuti za oranje i još mnogo toga. Istaknula je kako se nada da će učenici Žminjske škole moći razgledati izložbu koja je vrlo edukativna na temu tradicijskog života Istre.

Anton Božac rođen je i živo u mjestu Feštini na Žminjštini. Radni vijek proveo je radeći u rudnicima u Raši i Labinu od 1955. do 1983. godine. Njegova okupacija bilo je drvo i ljubav prema starini. Svaki slobodni trenutak ili predah od posla koristio je za rezbarenje. Život i rad, sebi bliskih ljudi koji su ga okruživali i s kojima je odrastao i živio, vjerno je prikazivao u figurama od drva. Njegovi radovi stoga su neprocjenjivi kao vizualni svjedoci tog vremena. Bilo da se radi o pečenju kruha, predenju, piljenju drva, obradi zemlje, rudarima u rudniku i drugim svakodnevnim poslovima nekadašnjeg života na selu.  Svojim je radovima godinama obogaćivao mnoge sajmove i manifestacije, a dobitnik je mnogih priznanja i nagrada. Kroz svoje radove pokazao je svu ljubav prema baštini koja će uvijek ostati pretočena u drvo i kamen.

Izložba ostaje otvorena do 23. listopada u radnom vremenu od 10 do 14 sati. A za iznimne slučajeve može i po dogovoru s TZ Općine Žminj.

Ulaz je slobodan.

POREČ: Prezentacija natječaja iz područja održivog razvoja za poljoprivrednike